Robi się coraz zimniej, w niektórych miastach Polski pojawiają się już przymrozki. Z niską temperaturą wiążą się też często kłopoty z odpaleniem samochodu. Spora część osób może od razu winić o to rozładowany akumulator i niekoniecznie muszą mieć rację. Takie same objawy jak przy rozładowanym akumulatorze występują, gdy awarii ulegnie rozrusznik.
Jakie są objawy zepsutego rozrusznika?
Wolne obroty rozrusznika, przygasanie kontrolek przy próbie odpalenia. Innymi negatywnymi sygnałami, których nie sposób nie zauważyć jest na przykład lekkie cykanie, które brzmi jakby rozrusznik nie pracował lub mocne wycie rozrusznika, które nie porusza silnika. Możecie także zanotować, że rozrusznik pracuje już po odpaleniu silnika i przy nieprzekręconym kluczyku.
Uwaga! Po pewnym czasie mimo tych usterek może Wam się udać odpalić samochód, ale nie zalecamy tego robić. Możecie całkowicie zniszczyć rozrusznik, podczas gdy można go dość tanio naprawić jeśli w porę zawieziecie samochód do warsztatu.
Wymieniać, naprawiać?
Wszystko zależy od tego jak długo jeździliście na zepsutym rozruszniku. Jeśli zareagowaliście niemal od razu, powinna wystąpić opcja naprawienia rozrusznika tanim kosztem. Jeśli zniszczyliście w nim większość podzespołów lepiej go po prostu wymienić, gdyż naprawa nawet jeśli się powiedzie, nie pomoże na długo.
Nowy rozrusznik kosztuje sporo pieniędzy, to fakt. Możecie jednak zainwestować w zregenerowany egzemplarz, który jest już dużo tańszy. Macie na niego gwarancję tak samo jak na nowy, a działa on równie dobrze. Nie jest po prostu fabrycznie nowy, ale w niczym to nie przeszkadza.
Gdzie się udać, gdy podejrzewacie, że problemem może być rozrusznik?
Najlepiej do warsztatu, który ogólnie zajmuje się naprawą podzespołów elektrycznych. Sprawdzi on Wam od razu akumulator i instalację elektryczną, a dopiero na końcu rozrusznik. Będziecie mieli jasną sytuację, co jest sprawne, a co wymaga naprawy. Niektóre części są już zbyt użyte, by je naprawiać, nawet jeśli są to pojedyncze podzespoły, wtedy najlepiej od razu kupić regenerowany rozrusznik, gdyż naprawiając zużytą część będziecie zmuszeni za kilka miesięcy zrobić to tak czy inaczej.
Przestroga: Pamiętajcie, że w nowych samochodach, jeśli rozrusznik jest zepsuty, nie wolno odpalać silnika na przysłowiowy „pych”!
Skomentuj