Karty parkingowe dla niepełnosprawnych i placówek zajmujących się opieką, rehabilitacją lub edukacją niepełnosprawnych upoważniające do parkowania na tzw. kopercie miały 1 grudnia stracić ważność. Jednak ze względu na problemy organizacyjne ich ważność została przedłużona do połowy 2015 roku.
Poprzez nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowy, która weszła w życie 1 lipca 2014 roku także dokumenty wydane bezterminowo muszą zostać wymienione. Dodatkowo nowe karty wydawane są maksymalnie na 5 lat dla osób prywatnych i na 3 lata dla instytucji. Imienną kartę otrzymają osoby ze się znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności i ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Aby złożyć wniosek należy zgłosić się osobiście do miejskich lub powiatowych wydziałów orzekania o niepełnosprawności oraz uiścić opłatę w wysokości 21 złotych.
Karty będą centralnie ewidencjonowane w ramach Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. A nieuprawnione korzystanie z kart może zostać ukarane mandatem w wysokości 2 tys. złotych.
Wszystkie zmiany mają na celu uniknięcie sytuacji, w których nadużywany jest przywilej dogodnego parkowania przez osoby do tego nie uprawnione (np. korzystające z karty zmarłej osoby), a zarazem mają rzeczywiście służyć tym, którym są najbardziej potrzebne.
Skomentuj